torsdag 26 november 2009

Blame it on the boogie!

Denna dag började med att jag, i morgonmörkret, körde till ett närliggande högstadium för att besöka dem. Eftersom jag var så tidig, så satt jag först en stund i lärarrummet och drack kaffe. Jag tittade runt och döm av min förvåning när jag såg att det stod på deras anslagstavla:
"FSS informerar på morgonsamlingen. "shake your body"!"

Förstås blev jag mycket misstänksam. Vad förväntade de sig av mig egentligen? Men jag hann inte tänka igenom det mera, för sen visade en lärare mig vägen till festsalen. När jag stiger in, får jag se två gymnastiklärare. (jag antog att de var gymnastiklärare. Vilka andra vuxna brukar gå omkring i gymnastikkläder i skolan?) De stod och övade in en koegrafi på scenen. När en av gympalärarna frågade mig hur länge min presentation skulle ta, så förstod jag att jag inte skulle behöva dra någon dans för eleverna, utan det att det var gymnastiklärarna som skulle dra en dans för skolan. (eller som de sa det "för att få igång oss så här på morgonkvisten!")

Så, efter min presentation om världens bästa förbund (http://www.skolungdom.fi/) så dansade jag tillsammans med ca 200 elever. Blame it on the boogie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar