tisdag 28 februari 2012

Efter helgen (som innehöll väldigt lite schlager för min del...)

Grattis Finland! För andra gången någonsin kommer vårt ESC-bidrag att sjungas på svenska*, även om det nog säkert hade varit en bra låt** på finska också. Nyfikna själar kan klicka här och kolla in en av Finlands klassiska sistaplatser. VARNING: i stora mängder är låten rätt störande och dessutom svår att bli av med. Den sätter sig, tyvärr.

* Jag väntar spänt på svenskarnas reaktioner. Mina fördomar föreställer sig något i stil med "men åååhh, vilken fin men konstig svenska hon sjunger på!". Jag hoppas mina fördomar kommer på skam.

** Dock tror jag det finns en risk att det blir en "pisspaus"-låt. Jag tror allt beror i detta fall på de andra ländernas låtar, tyvärr. Rätt söt är låten i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar