onsdag 4 april 2012

Om att dra hemåt eller ej

Jag säger inte att en alltid måste så att säga "dra hemåt", men jag tycker ändå dessa namn på uppropslistan för att Carl Haglund ska ställa upp i ordförandevalet i SFP ändå är lite intressanta... speciellt med tanke på att jag tycker mig ofta höra det i politik är viktigt att dra hemåt.*

Annars intressant har jag ännu inte hört någon av mina SFP-kompisar stödja Anna-Maja Henriksson. De få jag sett uttala sig på fejjan** är alla unga killar från eller tillflyttade till södra Finland. De verkar fatta i alla fall vad detta med att dra hemåt innebär. Bra för dem.

* Ja. jag vet. Ens födelse- och bostadsort är verkligen inte det viktigaste när det ska väljas partiordförande. Men med tanke på att Henriksson och Haglund är rätt lika varandra (det har också Haglund själv sagt) så måste väl folk nästan kolla in deras skillnader. Dessutom, hur ofta finns det kandidater från Jeppis? Fast vad vet jag, kanske det överhuvudtaget inte alls spelar någon som helst roll?
** Om jag har översett någon annan, ber jag på förhand om ursäkt.

Uppdate: Föga förvånande ställer nu också Haglund sig till förfogande och kandiderar till ordförandeposten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar