fredag 12 oktober 2012

Zoo, simning och EU

Igår besökte vi Frederiksberg, där byns zoo finns. Jag tyckte alla djuren såg rätt uttråkade ut, speciellt tigern och isbjörnen. Nu är jag ingen expert i djur, men jag kan tänka mig att det är rätt tråkigt att bo i ett zoo. Annars, vilka andra argument för zoo än "vi ser till att dessa djurarter inte dör ut" finns det? Jag och sambon kunde inte riktigt komma på något. Vad säger ni?  

Jag börjar mer och mer gilla simhallen jag börjat gå till någon gång i veckan. Det bästa är när en vaknar samtidigt som sambon (alltså, okristligt tidigt) och åker på morgonsimning. Då är det inte så mycket folk där. Dock tänkte jag åka dit nu under lunchpausen idag. Förhoppningsvis finns det plats för mig bland alla mammor med små bebisar, pensionärer och tävlingsinriktade brudar. 

Sen skall jag besöka en väns konstutställning och efter det blir det kvällsarbete. Förutom att jag vaknade till nyheterna om att EU (!!!) får Nobels fredspris så tror jag det blir en bra fredag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar