onsdag 7 augusti 2013

Flera förändringar

En annan förändring sedan jag sist var aktiv vid tangentbordet är att jag och sambon nuförtiden bor utanför byn. Vi har nu tak över huvudet ute i ett område som kallas Vestegnen och vi ägnar cirkus en halvtimme med tåg för att komma in till den danska hufvudstaden. Det är nära en vacker strand men annars händer det inte så mycket här. Vi är grannar med ett äldreboende så det är rätt lugnt och stilla här ute på vischan. Vi trivs men vi hoppas vi inom ett halvt till ett år kan flytta tillbaka in till byn.

Idag ska jag och mina syskon ägna oss åt att gå i butiker. Shopping kallas det visst. Det är så länge sedan jag gjorde något sådant att jag inte är säker på att jag vet hur en gör det något mera. Kanske är det bäst jag bara följer med som moraliskt stöd till syskonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar