fredag 8 oktober 2010

Vrede och menskoppar

Kolla in:

Det jag blir mest förvånad över är varför 5% av rösterna har angett "arg" som känslan de fick när de läste artikeln (okej, endast 22 röster so far.) men ändå. Varför skulle någon bli "arg" när de läser om menskoppar?

För skulle jag bli tvungen att välja en sak att ta med till en öde ö, så skulle jag utan tvekan ta med en menskopp! Menskoppen är nog den bästa saken jag äger. Jag rekommenderar den verkligen för alla som har mens.

Och hör ni, om ni bestämmer er för att köpa en (vilket ni borde göra!) så gör inte som det står i artikeln. "andra provar en gång och sedan aldrig mer." Innan jag köpte min menskopp läste jag på rätt mycket. På en hemsida stod det att det tar för de flesta ca två-tre mensperioder innan man blir van. För mig tog det nog till den fjärde eller femte innan jag kände "det här kan jag, hur lätt som helst!" Så ge inte upp efter en mensperiod!

2 kommentarer:

  1. jag tror verkligen menskoppen vore en bra investering! borde ju vara jävligt praktiskt. hur mycket betalade du för din?

    sv; - haha tack för länkarna , hur kula som hellst x)

    SvaraRadera
  2. Ja, menskoppen är verkligen en bra investering! Jag kommer inte exakt ihåg vad jag betalade, men jag tror det var runt 30€. (plus frakt då.) Men jag då fick jag också med en tvål (det var något erbjudande när en flytande tvål kom med på köpet.)

    Men en menskopp kan hålla upp ända till tio år! Dela tio år på ca 30€ och du har sparat en massa pengar... :)

    SvaraRadera