söndag 30 augusti 2009

All lycka till H&U

Varje dag läser jag den lokala dagstidningen. Och varje dag läser jag födelse-, förlovnings-, giftermåls- och dödsannonserna. Och varje dag brukar jag fundera: "Undrar hur länge det tar innan vi får läsa om att Lisa&Lotta har gift sig eller Kalle&Per, iställer för Lisa&Kalle? Men det förstås, en ska nog vara väldigt modig om en ska våga annonsera i bibelbältets dagstidning... "

Idag fick jag se den annonsen. Jag känner dem inte, men önskar dem all lycka. Kan också tänka mig att det var en och annan farbror och gumma som satte kaffet i vrångstrupen vid frukosten imorse...

3 kommentarer:

  1. Säkert tänker de att någon skrivit fel!

    SvaraRadera
  2. Men vem e nu så nolo att de skriver FEL på ein giftermålsannons? :D

    SvaraRadera
  3. Åh! Jag har bara sett en enda, och jag bor ändå i stora Göteborg! Modigt indeed!

    SvaraRadera