söndag 3 januari 2010

Tkt-tkt-hää hää eller Födelsedagsskrift

Ännu en dag har grytt.
Ännu en sol har stigit mot den höga himmelens blekblå valv som ständigt vilar över oss likt
en evig vakt.
Ännu en era har mött sitt ärofyllda slut.

I egenskap av stolt gästbloggare hos min dyra vän vill jag utnyttja denna möjlighet att till henne framföra mina hjärtligaste lyckönskningar inför det år som tjugoåring hon idag inleder. Min första gåva denna av lyckan skimrande söndag består av den jag gör bäst- en lista.

Saker som kan få en försmådd själ att för ett ögonblick sträcka en del av sig själv ut ur sin kokong av förtryck

Doften i en tallskog efter att ett oregerligt regn, det första på veckor, drabbat den torra marken
Smältande choklad
Ögon så blå att hjärtat skälver
Att rusa
En röst som sjunger den enda sång man vill höra på ett sätt man inte trodde var möjligt
Timmar av vila följda av timmar av vila följda av timmar av vila






C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar