fredag 26 augusti 2011

Prayer for the weekend

Om det tidigare har surrat rykten om att riksdagsvalet här i Danmark är på antågande, är ryktena tydligen nu så starka att kandidater sänder ut sina frivilliga kampanjarbetare ut på gatorna där de endast ska stå och vänta på besked om att valkampanjen är igång. Det närmar sig.

Annars var jag igår för första gången på besök i Lund. Det var en mycket fin, gammal by. Senare idag åker jag kanske iväg till Malmöfestivalens sista kväll. Jag hade egentligen inte tänkt åka över, men jag har blivit tvungen att tänka om. Att The Ark spelar en gratiskonsert ikväll är skäl nog att åka över bron.

Vad ska ni göra denna helg?

Uppdate: Ojoj, nu närmar det sig verkligen. Politiken går ut med rubriken "Løkke har bestämt sig, val den 15 september." Om en bemödar sig att läsa vidare i texten, så står det att statsministern håller pressmöte kl.11 idag och att alla politiska experter räknar med att det då blir bekräftat att det blir val den 15 september. Ja ja, då är det väl 99% säkert...

5 kommentarer:

  1. Vad bra att lund var vackert! Hoppas du ska trivas! När börjar du?

    Och The Ark! Hur många gånger har de inte spelat för allra sista gången? Men de är ju bra så det blir säkert trevligt.

    Jag ska sitta hemma och dricka örtte och skriva nationalekonomiska essäer i helgen. Det är inte roligare än det låter.

    SvaraRadera
  2. Jag börjar på måndag! :)

    Haha, sant. Men de har ju haft en lång "hejdå"-turné i typ hela Norden. Och det tar väl sin tid. ;)

    Hoppas det blir roligare än det låter, och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Spännande! Ja e liti avunsjuk no.
    Vi ska åk ti "kvääne" å ita en heila gris! Standard har jubileumsfest.

    SvaraRadera