torsdag 13 oktober 2011

Även en feminist behöver en ögonöppnare ibland

Igår firade jag och sambon att vi känt varandra i två år med en fin middag på resturangen Relæ. (rekommenderas varmt!)

På resturangen fick vi välja mellan två menyer: kött- eller vegetarmeny. Servitören trodde först att det var jag som skulle ha köttmenyn, men det var faktiskt min köttälskande sambo som hade beställt den medan jag valde att pröva på de vegetariska rätterna. ("haha, du ser tydligen ut som en vegeterian!") (jag är mycket väl medveten om att vegeterianer inte ser ut på ett speciellt vis, det är bara roligt att retas ibland med sambon, ni fattar.)

Efter att vi lämnat resturangen, frågade sambon om jag hade lagt märke till hur servitören mycket diskret och snabbt gett min sambo den ihopvikta notan efter att vi intagit den goda måltiden. Nej, det hade jag faktiskt inte noterat. ("haha, och det är du som ska läsa genusvetenskap och så såg du inte ens hur det automatiskt antyddes att det är mannen som ska pröjsa!")

Tocuhé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar