torsdag 18 februari 2010

ABI ABI ABI HEJ HEJ HEJ

Tänk vad tiden går fort. För ett år sen vad det min årskull som stod på skolans scen och skrek och sjöng av glädje. Även om jag inte är ett stort fan av gymnasiets uppbyggnad och anser att studentexamen är bland det dummaste som finns, så gillar jag traditionen som firas idag. Dagen som även kallas PENKKIS!

För icke insatta kan jag berätta att penkkis är sista dagen i skolan för ABI:na, a.k.a. abiturienterna a.k.a. de som går sista året i gymnasiet. Även om studentexamen väntar i mars, så är detta ändå sista dagen i skolan. (förutom såna som mig, som skrev sitt sista prov två veckor före dimissionen hehe.)

Anyway, jag hoppas alla ABI:na och även andra i skolorna hade en trevlig kväll och önskar dem en fortsatt rolig natt.

(och en påminnelse till mig själv, eftersom det är ett år sen min egen penkkis. Jag borde börja söka skolor. Typ nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar