tisdag 16 februari 2010

Hey Wasa, I missed you!

Okej, okej. Jag gillar verkligen att vara på resande fot. Tåg är absolut mitt favorittransportmedel, även om flyg är jävligt bekvämt. Bil är skoj att köra och i bussar går det lätt att somna i.

Sen att jag har en partner som typ bor i andra änden av vääärlden (läs Danmark) gör ju inte att min reslust skulle minska. Men jag måste erkänna, jag gillar att komma hem till min lägenhet. Jag gillar hur hemtrevlig jag har fått den, för det ska jag också erkänna; det tog ett tag innan jag kände mig hemma här.

Jag gillar att komma hem till kalla Finland. Hem till kalla Österbotten. Hem till kalla Vasa. (för februari är ju ännu en vintermånad, därav allt det kalla.)

Men det som är bra med att komma hem är ju att då kan en snart bege sig på resande fot igen. Och det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar