tisdag 7 september 2010

En betraktelse

Igår skulle jag köpa rakblad. Jag gick till närbutiken, letade upp hyllan och får se att rakbladen är inlåsta! Men bara rakbladen. Engångsrakhyvlarna ligger fritt ute i butiken. Jag kunde inte förstå varför. Men eftersom det var låst, så måste jag ju påkalla en butiksanställds uppmärksamhet och bad henom att låsa upp. Men jag fick inte ens ta ut rakbladen själv, utan den anställda frågade vilken sort jag ville ha, jag pekade och hen gav mig dem.

När jag kom hem, så berättade sambon att det är ju för att rakbladen är så dyra som de är inlåsta. Och de är ju inpackade i så små förpackningar, så de skulle vara rätt lätta att smuggla ner i en ficka om de inte var inlåsta. Sen visade det sig att rakbladen inte passade till rakhyveln. Gårdagens I-landsproblem.

1 kommentar:

  1. Svar: Joo, men då minsta storleken på karasidan är S, och den är alltför stor åt mej :P sku böv va lite störr så kanske de sku gå ;) - Jenni http://jennimaatta.blogg.se

    SvaraRadera