måndag 20 september 2010

I SD:s Sverige var jag inte välkommen

Angående föregående inlägg: konserten med Magtens korridorer var på Tivoli och det var riktigt kul. Bra stämning.

Angående rubriken: Imorse vaknade jag av att jag ropade "jag måste ut, de kommer att döda mig!". I mina drömmars land blev jag jagad av Sverigedemokraterna, som efter deras valseger tänkte göra sig av med alla människor de inte gillade. I SD:s Sverige var jag inte välkommen.

Det var helt tydligt inte ett bra drag för nattsömnen att kolla på svenska valvakan igår.

2 kommentarer:

  1. Var hälsad kära syster! Snart kommer jag till Danmark! Whoohoo! Funderar om jag eventuellt skulle börja blogga, har du några bloggtips? Enbart så att jag kan hålla dig och Malin uppdaterad om vad som händer i mitt liv. (Det kommer att bli världens kortaste blogg...hihi..) Skämt åsido, vad tror du, blir man fort trött på att blogga? Jag ska fundera på namnförslag. Vi kan ju höras på Skype nångång:)

    SvaraRadera
  2. Yes, det kommer att bli great med lite finländskt besök! :D

    Tjaa, bloggtips... många brukar säga "skriv kort och publicera en massa bilder." men he gällder väl att skriv he man tycker e intressant. (och fota he man tycker e intressant!) Sjölv läser jag både personliga bloggar (som bara skriver om va som händer i deras egna liv) till mera politiska bloggar med långa texter.

    Och ja, ibland orkar jag int blogg. Men inspirationen brukar alltid komma tillbaka. :) (och ibland har jag int tid heller. Men om jag t.ex. hittar en intressant artikel som jag vill kommentera på bloggen, så sparar jag den och kommenterar sen när jag har tid.)

    Sen kan man ju också fundera om man vill ha en s.k. "öppen" blogg eller en med ett lösenord. Det går åtminstone här på blogspot, att man fixar ett lösenord och så måste alla som vill läsa bloggen ha lösenordet för att kunna läsa den. Men det väljer man ju själv hur man vill ha det. :)

    Ja, skype snart igen! :)

    SvaraRadera