onsdag 2 juni 2010

An average day in Kastrup

Igår var det en regning dag. Idag har det varit en mycket solig och varm dag, hær i Kastrup. Så eder Sofia bestæmde sig før att ta en tur runt kvarteret.

Fast jag har befunnit mig i detta land i lite øver två veckor, så hade jag fortfarande inte sett Sverige. (hej alla som någon gång har længtat bort från Finland och velat bli fødd i vårt væstra grannland; har ni någon gång besøkt havet? Det har jag. Jag var liten och længtade till ett land dær en inte behøvde bli mobbad før att en snackade svenska. Så jag tittade ut øver havet vid vackra Fæboda, såg land på andra sidan vattnet och jublade glatt till mor "titta, titta det ær Sverige!" och mor sa vænligt "nej hørdu, det dær ær inte Sverige.") Nu gick jag i fem minutter tills jag kom fram till vatten. Jag kunde med blotta øgat se Turning Towers i Malmø. Det kændes bra.

Mitt egentliga mål med turen var att ta reda på var rockmusiken, som flødade in i lægenheten nær jag øppnade fønstret, kom ifrån. Jag gick længs med strandparken och pløtsligt ser jag en massa mænniskor som solar i græset och Bullet For My Valentine spelar på en stor scen.

Efter det tog jag och partnern en længre tur runt strandparken. Dær ær det jættefint och det finns ett awesome hopptorn dær! Hej sisters, ni borde komma på dansk visit redan i sommar så kan vi simma dær!

Efter det kom vi tillbaka till lægenheten. Med Volbeat spelandes i fønstret har jag packat infør morgondagens avfærd. Finland, vi ses før elva underbara dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar