fredag 18 juni 2010

Några funderingar...

- Jag har på två dagar blivit utsatt før tre s.k. faceare. Jag har kørt med samma teknik som nær finskspråkiga telefonførsæljare ringer: "I´m sorry, but I dón´t speak (choose language). "

- Min engelska accent antyder tydligen att jag ær svensk. (asså, RIKSsvensk!) Jag søkte efter en bokhandel i byn och gick dærfør in i nærmsta klædbutik før att fråga efter vægen. Utan att tænka på det så frågade jag på engelska. Killen i kassan, som sjælv var rikssvensk, frågade førundrat om jag ær svensk och varfør jag då snackar engelska? Det ær en mycket bra fråga. Jag vill, och måste, læra mig danska. Dessutom finns det otroligt många svenskspråkiga i byn. Så dærfør ska jag aldrig børja på engelska igen.

- Idag fick jag vara med på en dimession. Det var fint. Nu kollar jag alltfør mycket på SVT, dær de endast snackar om Det Kungliga Brøllopet. Men Mark Levengood ær så najs. Dessutom så ska jag nog kolla in bryllupet imorgon.

- Nu ær jag snart på væg in till byn. Woohoo! --> http://www.youtube.com/watch?v=BiEAy1LoOTk&feature=player_embedded

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar