måndag 21 september 2009

Casey, hold on!

Ibland kommer det tunga dagar. När det känns som om allt är så långt borta. Jag läser om så många orättvisor att till sist börjar göra ont i magen. Hur länge måste det egentligen ta innan vi lever i en mer rättvisare och jämlikare värld?

Kolla in denna dokumentär:
http://www.youtube.com/watch?v=ajBR0dq0XXk

Jag blir lycklig av se de föräldrarna som klarar av att känna gränslös kärlek för sina barn även om samhället runt omking dem fördömer. Men tyvärr finns det de som inte klarar av att ta sig ut ur sina trånga boxar och se deras barn för vad de är: deras barn och människor. Men ännu har vi en lång väg att gå, men jag tror vi kommer att klara det. Vi måste klara det.

Och jag hade glömt bort hur mycket jag gillar Marit Bergmans musik och så hittar jag denna underbara låt av henne.
http://www.youtube.com/watch?v=Bl0AxGLNg9U

One day I˙ll buy two one way tickets
Amsterdam or San Francisco
and we won˙t ever be afraid again

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar