onsdag 9 september 2009

Många tankar och funderingar

Jag har så mycket att skriva om, så mycket jag funderar på.

I och med fotbolls-EM som går av stapeln just nu i landet, kom jag att fundera på det faktum att media och samhället i övrigt alltid gör skillnad på fotboll och fotboll. Men queersammanbrott skrev ett så bra inlägg om det, så jag länkar bara vidare: http://queersammanbrott.blogspot.com/2009/09/nyhet-fran-tv4-zlatan-kan-vara-transa.html

Jag funderar på Jussi Halla-aho som kommer att överklaga sin dom han fick p.g.a. sitt blogginlägg. (han blev dömd till 330€ för att ha skrivit på sin blogg att islam uppmuntrar till pedofili. Han blev dock inte dömd för att han hade skrivit att det ligger i somaliers genetiska uppsättning att stjäla och leva på andras pengar.) Men han kommer att överklaga för han tycker inte att det kan vara kränkande det han skrev. Nää, han tycker att det är "sanningen".

Jag funderar på de arga reaktionerna och kommentarerna som kommit efter att en man i Sverige har försökt sig på att amma. Här är ett bra inlägg om det:
http://www.visomaldrigsasexist.net/2009/09/om-ammande-man-och-manniskors-hat.html

Sen läste jag något av det... jag vet inte vad jag ska välja för ord här, men kanske det värsta/mest ledsamma/otroligt dumma jag någonsin läst! http://www.aftonbladet.se/wendela/article5729630.ab

Som någon redan har påpekat: Malin Wollin, du behöver inte resa till dåtiden för att komma tillbaka. Du behöver bara flytta till ett kvinnoförtryckande land. För de finns ännu. Kanske närmare än du tror?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar