fredag 3 december 2010

Finska fenomen

Jag hittade ett program kallat "Finska fenomen" på svt. Första programmet handlar mycket om nakenhet. (så, gillar ni inte nakenhet så föreslår jag att ni hoppar över det första programmet.)

En kille säger i ett inslag att det är perverst och onormalt med män och kvinnor i samma bastu. Det tycker inte jag. Jag menar, jag tycker det mest naturliga är att man inte har några kläder på sig i bastun. (och de gånger jag har badat med simdräkt på, tycker jag bara det blir så obekvämt med den våta dräkten på i en varm bastu.) Jag kan förstå att om man befinner sig i en grupp som är ny för en, att det då kan kännas lite obekvämt att bada bastu nakna med varandra. Men handlar det om individer som känner en bra, så tycker jag det skulle vara konstigt att bada bastu med till exempel bikini på.

Vad tycker ni andra?

2 kommentarer:

  1. Vissa föredrar att bada med kläderna på också.

    http://kladsim.webb.se

    SvaraRadera
  2. Okej.

    Sen tycker jag inte man är dum om man har på sig bikini/baddräkt på sig i bastun, men att använda ord som perverst och onormalt för att män och kvinnor skulle befinna sig i samma bastu tycker jag är att ta i. Bara för att förtydliga.

    SvaraRadera