måndag 16 maj 2011

Dagen efter dagen efter eurovisionen

Okej, min analys av eurovisionen 2011 kan väl sammanfattas i: jag hade ingen aning.

Kul att det i början var så jämnt mellan länderna, att det inte fanns en självklar vinnare redan från start eftersom länderna röstade så olika. Men alltså, Azerbajdzjan?! Kom igen! Okej, jag kan på ett rationellt plan förstå att människor gillade låten. Men det var absolut inte den bästa låten iår. Jag tror detta blir en vinnare som i framtiden ofta glöms bort.

Otroligt roligt med Italien på en andra plats! Som ni har kunnat läsa tidigare, så älskar jag den låten.

Trevligt med en tredje plats för Sverige och en femte plats för Danmark, men fan heller att Finland var så dåligt! Här är jag inte ett dugg opartisk, men vi förtjänade faktiskt bättre än plats 21 utav 25. Ja, redan att ta sig till final är en liten seger, men ändå.

Kvällens:
- vad hände med dem? Estland och Ungern. (min vinnargissning kom ju till och med efter Finland!)
- why, oh, why?! Grekland och Georgien.
- bästa överraskning: Italien.
- gulligaste: Irland.
- dåligaste överraskning: Azerbajdzjan...

Enligt mina gissningar fick jag tre ynka poäng. Jag borde helt klart ha satsat mera på mina bubblare... Gissade ni bättre än mig? (eller, frågan borde väl snarare vara hur mycket bättre gissade ni än mig?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar