onsdag 11 maj 2011

Efter den första semifinalen

Okej, enligt mina gissningar fick jag sex rätt utav tio. (eller sex och ett halvt, om en noterar min önskan att få Schweiz till finalen.)*

Sen fick jag senare rätt om Grekland och Polen. Armenien är jag glad över att de inte gick vidare, men vad hände med Norge?! Jag trodde de var säkra. Istället kommer Litauen (fattar verkligen inte varför!) och Georgien till final. Ett stort misstag, enligt mig.

Annars är jag nöjd över resultatet och förstås supernöjd över att Finland tog sig till final. Jag diggar den sången mer och mer för varje dag.

Vem var er favorit igår?

* De länder som alltså tog sig till finalen var:
1) Serbien.
2) Litauen.
3) Grekland.
4) Azerbajdzjan.
5) Georgien.
6) Schweiz.
7) Ungern.
8) Finland.
9) Ryssland.
10) Island.

1 kommentar:

  1. Ja fatta int heller att Georgien gick till final, rittit rokko va he!

    SvaraRadera