tisdag 10 maj 2011

Inför den första semifinalen

Ikväll blir det den första semifinalen i Eurovision Song Contest 2011. Här kommer mina åsikter om kvällens låtar:

Jag tycker denna låt växer och växer för var gång jag hör den. Bra bidrag att starta kvällen med. Tre utav fem poäng.

Låten påminner mig lite om Shakiras låt till fotbolls-VM förutom att denna är mycket bättre. Jag tror att det kommer att gå väldigt bra för Norge iår. De landar inom top tio i finalen sen. 4/5.

Bra refräng och bra sångerska. 3/5.

Äcklig tuggummipop. 0/5.

Turkiet har varit ett av mina favoritländer på ESC-området de senaste åren och de fortsätter att leverera. En bra, lite mera rockigare låt. 4/5.

Jag diggar! Bra pop, hoppas de tar sig till finalen och får sig en bra placering där. 4/5.

Låten sätter sig på hjärnan direkt, men jag tycker den är lite... fjantig. Dock går det säkert hur bra som helst för Ryssland iår. 3/5.

Jag älskar denna låt! Hoppas bara människor inte glömmer bort att rösta på den. 4/5.

Lite Linkin Park-wannabee, bara att det inte funkar. Känns som ett stort njaaa... 2/5.

Finland:
En söt kille med en gitarr som sjunger om att rädda världen. Det kan bara gå på två sätt: topp eller flopp. Personligen gillar jag låten mera nu än vad jag gjorde när den just hade vunnit Euroviisut. Och jag hoppas och tror att vi tar oss till final. 4/5.

En verkligt jobbig låt. 1/5.

Tråkig. Säger mig inte så mycket. 1/5.

Usch, en nästan äckligare låt än Armeniens! Nej tack. 0/5.

Som de sa i "Inför Eurovision Song Contest"-programmet, kommer nog denna låt vinna många röster för historien bakom. (artisten dör just före den lokala uttagningen, hans vänner tar över och sjunger låten istället.) Men jag tycker också det är en rätt skön låt. 4/5.

Ungern:
En tippad vinnare och jag förstår varför. Bra eurovisionlåt som dessutom växer för varje gång jag hör den. En mycket stark fyra.

Portugal:
Den skulle ha kunnat vara bra, och den är bättre om en förstår texten. Men jag tror inte det går bra för Portugal iår. 1/5.

En helt okej ballad och en bra röst. 3/5.

Det kommer säkert att gå bra för Azerbajdzjan, men själv är jag inget stort fan av låten. 3/5.

Förutom han snubben som rappar är det en helt okej låt, har möjlighet att växa. 4/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar