tisdag 10 maj 2011

Uppdatering från semifinalen

Jag börjar alltid vela efter att jag försökt mig på att chansa vem som tar sig till final. Men det är ju också känt att resten av Europa och jag sällan haft samma musiksmak. Men vette fan om inte Armenien och Grekland ändå tar sig till final. Armenien, för att det var ett mycket bättre nummer på scenen nu än i deras nationella final och Grekland för att det är en bra låt (förutom rapparen då) och för att de gick sist ut i startfältet.

Men vem av mina gissningar skulle i så fall falla bort? Island, kanske på grund av deras lite dåliga läge med färre grannar än de flesta europeiska länder? (men de har ju också fått bra placeringar tidigare och det utan att haft flera grannar.) Eller månne Polen eller Serbien? Polen förlorar nog kanske lite på att vara först ut, vi ska ju också komma ihåg låten efter alla nummer. Serbien hoppas jag också ännu på, men som sagt: jag och Europa kommer sällan överrens om vem som borde gå vidare till ESC-final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar