onsdag 26 januari 2011

En bloggutmaning!

Jag fick en utmaning av Tilda och jag är inte den som tackar nej till en bloggutmaning. So, here I go:

10 saker om mig:

1. Vad jag gjorde för 10 år sen:
För 10 år sen var jag 11 år och jag skidade mycket. Sen tror jag också att jag hade börjat friidrotta mycket då också. Jag var alltså en riktig hurtbulle, som det svenska uttrycket heter. Hurtbulle. Märkligt ord.

2. Vad gjorde jag för ett år sen:
Då arbetade jag för FSS och jag bodde i Vasa, Finlands soligaste stad.

3. Fem snacks som jag gillar:
Chocko, choklad, chokolade, chocolat och lakritsbåtar.

4. Fem sånger jag kan hela texten till:
- "Trubbel" av Olle Adolphson. (länken är dock en Håkan Hellström-cover. Så fin!)
- "Father of a Son" av The Ark.
- "Och jag grät mig till sömns efter alla dar" av Säkert! (finns ingen video till den låten, men några fans har gjort en egen video. Bra låt!)
- "Gothenburg" av Maia Hirasawa.
- "Casey, hold on" av Marit Bergman.

5. Fem saker jag skulle göra om jag var miljonär:
Köpa en lägenhet, köpa en villa, köpa en bil, köpa en dator, resten på sparkonto. Japp, inget till världsfreden!

6. Fem dåliga vanor:
Biter på naglarna, sover för lite, motionerar för lite, läsa dåliga bloggar som får mig att må dåligt (det anser jag faktiskt vara en dålig vana!) och äter för lite grönt... dock måste jag ju till mitt försvar påpeka att jag går minst en timme varje dag nu för tiden och jag äter en massa apelsiner!

7. Fem saker jag gillar att göra:
Läsa bra bloggar och bra böcker, dansa, simma, se nya platser och sitta på café med trevliga människor.

8. Fem saker jag aldrig skulle klä mig i eller köpa:
Det fanns en tid när mitt svar skulle ha varit axelvaddar... men det stämmer inte längre. Så... jag tror mitt svar får bli ett klyschigt "man ska aldrig säga aldrig".

9. Fem favoritleksaker när jag var liten:
Gunghästen, låtsassymaskinen, alla Barbie-dockorna, maskeradkläderna och sitta i sandlådan.

10. Fem personer jag skulle vilja se göra denna lista:

1 kommentar: