söndag 30 januari 2011

Kanerva igen

Detta väcker många frågor hos mig.

Är detta ett typiskt finskt fenomen? Hade detta hänt i Sverige eller Danmark, så är jag rätt säkra på att personen i fråga inte hade fått ställa upp i riksdagsvalet. På mycket kort tid har två topppolitiker inom det konservativa partiet i Danmark fått avgå... de har å den andra sidan också båda varit kvinnor. (och de fick dessutom gå för mindre "förseelser" än Kanervas tidigare bagage, om vi säger så.) Så får Kanerva fortsätta för att han är man? Eller är det bara typiskt för Samlingspartiet?

Jag vet inte. Och det jag verkligen inte förstår är vem som skulle rösta på Kanerva? En kommentar under den länkande artikeln tror att Kanerva får ställa upp för att han skulle kunna få många röster i Åbo valkrets och därtill säkra många röster till partiet i den valkretsen. Men varför skulle en ens rösta på honom? Det finns faktiskt mer "trovärdiga" politiker, till och med från det konservativa partiet än just Kanerva.

Är du en människa som tänkt eller skulle vilja rösta på Kanerva? Snälla, kommentera! Jag är på riktigt nyfiken varför någon skulle vilja rösta på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar