fredag 14 januari 2011

Pessimisten tycker till om vårens val

Är någon förvånad? Dock tror jag Soini ändrar sig jävligt fort när Katainen blir statsminister och Sannfinländarna ändå har fått relativt mycket röster.

Den 11 januari lät det så här:
"Nää, vi Sannfinländare känner oss verkligen inte lockade att sitta i regering varken med Samlingspartiet eller Centern. Så det så!"

Och den 18 april tror jag att det kommer att låta så här:
"Åh, snälla snälla Katainen! Ta med oss i er regering. Bara vi får en ministerpost eller två så lovar vi att rösta som er!"

Har jag nämnt att jag känner mig mycket pessimistisk inför vårens riksdagsval?

Uppdate: Dessutom har jag ingen aning om vem jag skall rösta på! Känner ni till någon/några bra typer i Vasa valkrets? I så fall, kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar