söndag 20 mars 2011

Blommor och krig

Middagen i fredags var mycket trevlig och vi fick till och med blommor av våra gäster. Fint!

Nu gäller det bara att ta hand om dem bättre än de sista blommor vi fick... Det är inget vi gör med mening, vi är bara inte så gröna om fingrarna. Till vårt försvar kan jag väl säga att nu är det nästan ett år sen vi fick blomman på bilden nedan.

Det enda som störde den trevliga middagen, var nyheten om att Danmark hade gått ut i krig. Men förutom det var en en meget hyggelig aften.

Hur var er helg?

4 kommentarer:

  1. När du nu frågar så... Min helg har varit fullständigt förfärlig. I fredags ringde jag åt varenda rörmokare i hela centralitalien och lyckades få hit den minst kompetenta av dem alla. Igår satt jag hemma och pluggade hela dagen. Imorse stormade det så hårt fönstret blåste upp och skapade ett korsdrag som fick glasdörren till köket att smälla igen och gå i tusen bitar. Imorgon har jag lektioner 10-20 och på tisdag kommer den fumliga rörmokaren tillbaka. På onsdag ska jag hålla föredrag och prata om deodoranter och armhålor inför 50 pers och på torsdag, om jag fortfarande är vid liv efter franskatenten, ska jag gå till min hyresvärd och säga upp kontraktet. Jag önskar att jag kunde snabbspola tiden och vara i Köpenhamn NU!

    Tack för att jag fick klaga av mig. :)

    SvaraRadera
  2. Lite blom info : Hortensian skall ha kalkfattigt vatten! Här hemma har vi jo ganska mycke kalk i dricksvattnet (kan hända att den inte riktigt gillar det) Och mycket LJUS! Och mycke VATTEN, mycket mer än du tror! Vattn åpå baa :)Då skall det nog gå bra :) Den är jo annars Jätte fin :)

    Monica

    SvaraRadera
  3. Äsch, vad tråkigt att höra att din helg var allt annat än bra Malin. Hoppas du överlever (du måste!) tills du sitter på planet till Köpenhamn. Yeah, snart ses vi! Då får du gästblogga! ;)

    Jaha, men vad ska man göra tå om man har en massa kalk i kranvattni Monica? :O Int veit jag nu om jag böri kööp vattni på flasko för hade blommo. Japp, har ställt den i fönstret så den får så mycket ljus som möjligt. Tycker också den e fin. :)

    SvaraRadera
  4. Neee, men du kan jo sambel liti rejnvattn!! :)

    M

    SvaraRadera