måndag 28 mars 2011

Problemet med Mello*

Detta är nog det största problemet med den svenska Melodifestivalen. I Sverige är det annorlunda regler än i själva Eurovision Song Contest. Som exempel kan nämnas att det får finnas flera dansare på den svenska scenen än det sen får vara i den europeiska finalen. Detta betyder då att svenskarna alltid måste "banta ner" sitt nummer till ESC**

Jag tycker det är idiotiskt.*** Nu för tiden så vinner man Melodifestivalen hemma i Sverige och det är mera ett "tvång" än ett pris att man sen får åka och representera landet i den europeiska finalen. Varför satsa allt krut på den svenska finalen? Det är ju sen i maj ni borde satsa allt!

* Ja, Mello står för Melodifestivalen. Egentligen tycker jag det namnet låter rätt töntigt.
** ESC= Eurovision Song Contest, om ni inte fattade det.
*** Dagens I-landsproblem, jag vet. Men jag gillar schlager!

2 kommentarer:

  1. "Mallo, jag har fått jobb. Som disktrso!"

    SvaraRadera
  2. Meeh... Mello och Mallo e ju INT sama sak! ;) Men jo... :D

    SvaraRadera