torsdag 10 mars 2011

Drömmar

En av mina systrar brukar alltid säga att det är skittråkigt att höra om vad andra människor har drömt om. Men nu är klockan snart tio och jag kommer fortfarande (!) ihåg vad jag drömde inatt. Jag brukar aldrig komma ihåg en dröm så länge. Att jag först blev lämnad av familj och alla vännerna just precis innan jordens undergång började och att jag sen var jagad av djävulen är kanske inte heller ett gott tecken?

Brukar ni komma ihåg vad ni drömmer? Och är det skittråkigt att höra om när andra personer pratar om den? Själv tycker jag förstås det är jätteroligt att prata om mina egna drömmar, andras drömmar är väl helt okej att höra om.

4 kommentarer:

  1. Jag har också hört den där om att det är ointressant att prata drömmar men jag håller inte med. Undrar varifrån det kommer? Att prata om sina egna är ju fantastiskt underhållande, och att höra på andras är också roligt!

    SvaraRadera
  2. OMG!! He va jo skit! Ja minns drömmar bra, nu innan premiären drömmde ja massor! Å då menar ja massor, de va liksom lika bra att stänga tv å gå å sova istället, för det var mer intressant å innehållsrikt! :)

    Monica

    SvaraRadera
  3. Jag håller fast vid min åsikt, det är tråkigt att höra om folks drömmar och jag brukar aldrig drömma intressanta saker därför är det urtråkigt av sova också.

    SvaraRadera
  4. maja: Ja, speciellt att prata om ens egna drömmar tycker jag är roligt! ;) Sen är jag lite av åsikten att andras drömmar är roliga att höra på om den som berättar också är en bra berättare. Lite som en ssagoberättare. Den som pratar måste ju också vara bra på för att sagan ska bli intressant att höra på.

    Jag veit, ein skitdröm Monica! Men annos tycker jag he er heilt roligt att dröm. Lyx att ha en egen tv i huvu! ;)

    Som sagt, jag förstår gott din åsikt. Men som jag skreiv tidigari i den hä kommentaren: alla berättelser blir ju roligari om den som berättar är bra på att berätta också. ;)

    SvaraRadera