tisdag 22 mars 2011

Vintern rasat! *

Ett säkert tecken på att det är vår är när det blir för varmt för mössa, vinterjacka och långkalsonger (ja, jag använder såna. Vem gör inte det när det är kallt?) och en blir tvungen att ta fram vårjackan. Hurra för solen och ca +10 grader! Även fast det blåser mycket (det blåser alltid mycket och hela tiden här for your information) så är det tillräckligt varmt för vårjacka och en härlig vårkänsla sprider sig.

* Annars heter låten på riktigt "Längtan till landet" och inte "Vintern rasat" som alla verkar tro. Så har i alla fall jag lärt mig.

2 kommentarer:

  1. Jag använder inte kallsare, jag använder slalombyxor. och övergår (när vädret tillåter) till "vanliga" byxor! Härligt med varmt väder! Kan ju meddela att även vi hade "jätte" varmt igår, +7 :)
    Vi tackar pedersöre teaters produktion av Madicken för att vi vet vad sången heter ;)

    Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, visst er he härligt med varme vädri! :D Haha, jaa he gör vi. :)

    SvaraRadera