söndag 10 april 2011

Född till brottsling?!

"Är du en nyfödd pojke? Jaha, men du är inte medborgare i ett land inom EU´s gränser... jo jo, vi vet ju också hur pojkar är. Kriminiella och så. Grattis, nu kommer vi registrera dig i vårt DNA-register! Ja, det är ju till alla framtida brott du kommer att begå."

Låter det ofattbart? Detta är alltså på riktigt en politik Dansk Folkeparti vill genomföra här i Danmark.

När jag först hörde om detta förslag, trodde jag de menade alla människor utanför EU. Jag skämtade lite och hö-hö-höade fram ett "Ja, men det ääär ju ändå flest karlar som begår brott. Det finns ju statistiiiik på det. Varför bara inte ta DNA från alla män? Höhö."

Jag trodde ändå inte att DF skulle gå så långt. (missförstå mig inte här: det var redan för långt att gå utan att specificera sig på endast pojkar och män. Men vilken könsdiskriminering det plötsligt också blev! Och det tror jag faktiskt både feminister och anti-feminister kan hålla med.) Här kan ni alltså läsa om förslaget. Jag översätter och citerar: "DF menar att nyfödda pojkbebisar och utlänningar som uppehåller sig i Danmark och som inte är EU-medborgare ska registreras i ett DNA-register." citat slut.

Snälla danskar, rösta inte på detta i det kommande valet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar