torsdag 18 november 2010

Är Sarah Palin feminist?

Intressant.

2 kommentarer:

  1. en dum fråga...vem e de?? ordet feminist klingar i alla fall negativt =)

    SvaraRadera
  2. Vem Sarah Palin är, eller? Hon var vicepresidentkandidat till John McCain i Amerikas presidentval år 2008.

    Själv tycker jag ordet feminist är ett positivt och najs ord! :) Dock är jag tveksam hur Palin använder det ordet... (som det står i artikeln, det verkar mest vara en strategi för att locka kvinnor till hennes läger.) Jag kallar mig själv feminist, men jag tror nog jag och Palin sku vara oense på många punkter.

    För självklart finns det olika linjer inom feminismen, och alla feminister håller verkligen inte med alla andra feminister och många feminister arbetar på olika sätt.

    Men mitt frågetecken i rubriken är där för att jag förknippar feminism med något bra och hittills har jag inte sett hur Palin sku har arbetat bra i jämställdhetens tecken. Så för mig är det Sarah Palin som klingar negativt här. ;)

    SvaraRadera