måndag 22 november 2010

Mitt Gullbergs Kaj Paradis

Konserten i fredags var underbar. Jag, min danska vän Johanne och en massa svenskar hade vallfärdat till Store Vega för att dansa, sjunga och lyssna till Håkan Hellström.

Och när jag skriver en massa svenskar, så menar jag en massa svenskar! Innan konserten var jag lite fundersam, jag visste inte hur populär Hellström var i Danmark och undrade hur det skulle gå med allsången. Skulle danskarna kunna sjunga med i de svenska texterna?

Dock blev det inget problem med allsången, eftersom vart du än vände dig så hörde du svenska. De hade främst kommit från Malmö och Lund, om mitt språköra hörde rätt, men det fanns även rätt många från Göteborg på plats. Så publikens sång överröstade till och med ibland bandets.

Dock är jag lite bitter på min kamera, eftersom den vägrar att funka för tillfället. Så tyvärr fick jag bara en liten, usel bild förevigad på min telefon. Men minnet från konserten lever vidare och det kommer jag att leva länge på.

Dessutom fick jag min vän att bli ett Håkan Hellström-fan! Hon var visserligen lite misstänksam först, eftersom hon aldrig tidigare hade hört en enda Hellströmlåt. Men efter konserten var hon mycket glad över att hon också hade köpt biljett.

Annars rekommenderar jag intervjun med Hellström i programmet "Robins" på svt. Eller ja, ni kan ju kolla in alla avsnitt med "Robins". Speciellt avsnittet där Fredrik Lindström är med tycker jag om.

2 kommentarer:

  1. Va roligt! Jag tror Håkan har glömd Finland, han är här för sällan men kul om ni hade en fin konsertupplevelse, vad är bättre än det?! Spelade han gullbergs kaj?

    SvaraRadera
  2. Jo, he er synd att han int ha vee i Finland på läng. Men vi had he rittit bra iaf! :D

    Ja, den låten och Kom igen Lena som nummer två (!) på spellistan. Två inklappningar, där båda encoren var typ fem-sex låtar var. Så he bleiv att han halld å på i lite över två och en halvtiim! :D

    SvaraRadera