måndag 22 november 2010

En lista

Jag blev utmanad av Annika att skriva sju saker om mig själv och sen skicka vidare utmaningen till sju andra bloggar, tackar så mycket.

1. Jag är otroligt dåliga på finska och jag skäms otroligt mycket för det.

2. När jag var liten så kom jag fram till att jag skulle bli detektiv. Sagt och gjort, jag fixade mitt rum till kontor och meddelade familjen att de till ett rimligt pris kunde få ta del av mina tjänster. Första uppdraget var att jag gömde min fars cykel i garaget medan han var i arbete. Sen berättade jag åt honom att jag kunde hjälpa honom att hitta den. Märkligt nog hittade jag hans cykel. Jag tog åtta mark för det.

3. Jag och en klasskompis var i åk 6 med i det finlandssvenska programmet "Språkbråk", som var ett program med mycket ordlekar. Vi vann mot Ytterjeppo och det avgörande för vår vinst var bland annat att min klasskompis hade sett ett tv-program på MTV kallat "Accelerate" eller något liknande. Plus att jag lärde mig vad uttrycket "att kasta ett getöga" betyder.

4. Jag älskar älskar verkligen älskar att gå på teater. Om jag kunde, så skulle jag nog spendera alla mina pengar på det.

5. En gång i tiderna va jag bäst på 3000m gång, i min åldersklass, i Österbotten.

6. Jag har också spelat fotboll, men helt ärligt var jag nog aldrig riktigt bra på det. Dock kunde jag skida. Så, skidning och gång var jag bra på. Inte på fotboll. Men roligt var det iaf.

7. Jag gick åtta år i söndagsskola. Som tack för lång tjänst, fick jag en fin grön psalmbok med mitt namn i guldbokstäver på framsidan.

Jag utmanar:

5 kommentarer:

  1. Gillar också 2:an! Och är i samma situation gällande 1:an... ska se om jag komemr ihåg att anta utmaningen!

    SvaraRadera
  2. När jag gräver i minnesbanken, kommer jag nog ihåg en liten detektiv :) Tror inte att jag tog del av dina tjänster :)

    M.M.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tror faktiskt jag la ner min detektivfirma efter det första, lyckade uppdraget. Tror inte jag hade ork att gömma undan en massa saker hela tiden. ;)

    SvaraRadera