måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Förra veckan insåg jag att Alla hjärtans dag var på intågande. Eftersom jag aldrig tidigare varit i ett förhållande under den dagen, så insåg jag att det var dags för ett snack

Jag: Hey T-man... Jag har aldrig haft en partner under den här tiden på året förut, så därför tänkte jag att det kanske vore bra att prata om det så vi har en gemensam policy...
Sambon: Vad pratar du om?
Jag: Ja, alltså det blir ju pinsamt om vi förväntar oss heeelt olika saker av dagen i fråga... alltså, det är ju en viss dag på intågande och jag vet inte vad du tycker om den men jag...
Sambon: Alla hjärtans dag? Nej tack, vi firar inte den.
Jag: Åh, bra. Då är vi på samma våglängd.

Jag orkar bara inte stressa över få en "perfekt" Alla hjärtans dag. Dessutom firade vi "nu har vi känt varandra i ett år"-dagen och "nu har vi bott ett halvår tillsammans!"-dagen. Jag tycker det räcker.

Vad har ni för Alla hjärtans dag-policy?

Uppdate: Jag antar att vi nog kommer att fira "nu har vi bott ett år tillsammans!"-dagen, när den dagen kommer. Så på det viset menade jag inte att nu räcker det med fester och firanden. Men den 14 februari betyder ingenting för oss. Varför då fira den?

4 kommentarer:

  1. Vändagen e väl kul att fira (om man har kompisar) annars lite "finare" mat, (lilla laxen + efterrätt:) e ju liksom lite guldkant i den vardag som är -30!

    m.m.

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså säkert er he ju kul att fira. He får man ju gö hur man vill. Men just vi två, som ett par, tyckt vi int had na att fiir idag. He har vi andra dagar att göra. He var he som jag mena. :)

    SvaraRadera
  3. Vi fira int, he va bara vår dag!!

    SvaraRadera
  4. Okej.

    Ni får gärna skriva ett namn när ni kommenterar också. :)

    SvaraRadera