lördag 5 februari 2011

P-piller igen

Jag har tidigare skrivit om min misstro mot p-piller här, här och här. (ja, jag veeet att p-piller passar för vissa kvinnor, men det passar inte för alla. Trots det marknadsförs p-piller oftast som någon universal lösning för alla kvinnor och det är det jag är emot.)

Dock måste nog detta vara det bästa blogginlägget jag läst om p-piller, "Trött på destruktiv argumentation vad gäller P-piller för män" av Hanna Fridén.

"Eller så eftersträvar man en situation där folk får det bättre och inte sämre. Så att kvinnorna som mår bra av P-piller kan äta dem, de som inte mår bra av det skiter i dem, och man hoppas på att annan forskning inom p-piller för män ska fungera bättre än den misslyckade hormonforskningen. Men att motivera skadliga preparat för män bara för att man själv haft problematik och ändå inte velat sluta med P-pillerna är inte så himla konstruktivt. Alls."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar