måndag 14 februari 2011

Glad vändag!

Ännu med tanke på Alla hjärtans dag eller Vändagen: varje år är det diskussioner om en ska fira det eller inte. Vissa pekar på att dagen endast handlar om konsumtion och därför ska bojkottas. Andra tycker det är roligt, romantiskt och att det piggar upp den annars mörka månaden februari.

Jag kan gott förstå bojkottningsargumentet med tanke på konsumtionen. Dock vill jag ändå sända en hälsning här till familj och vänner och önska er en bra dag. Den fina mössan får jag också tacka min familj för. (men med tanke på kylan hemma i Finland jämfört med fjuttiga -1 här i Danmark, så tror jag faktiskt ni skulle behöva den bättre än mig för tillfället.)

Uppdate: Och många tack till Malin för brevet och presenten!

6 kommentarer:

  1. Mörka månaden februari? Det klingar fel i mitt huvud. Jag kopplar februari ihop med den ljusare delen av vintern!

    SvaraRadera
  2. Och glad vändag förresten, i efterskott! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker nog det ännu är rätt mörkt i februari... visserligen är det närmare våren än det är i januari men ändå. Mörkt och kallt. (inte lika kallt här i DK än i Finland, vad jag har hört, men you get my point.)

    Någon sa att utan alla hjärtans dag skulle februari vara... januari. Så jag kan gott förstå att folk vill fira lite i den ännu mörka och kalla månaden. ;D

    SvaraRadera