söndag 6 februari 2011

Sex på kartan

RFSU har kommit ut med en tecknad sexualupplysningsfilm. För det är vad RFSU sysslar med som organisation, sexualupplysning. Som jag har förstått det, är filmen ett svar på de många frågor RFSU har fått in. Här står det att den finlandssvenska tv-kanalen FST5 möjligen ska sända denna film. Det hoppas jag att de gör.

Det jag blir så arg över när det till exempel här skrivs så många dumma kommentarer om att det i en scen är en svart kille och en vit tjej som har sex. Välkomna till verkligheten, säger jag bara! Även om ni kanske inte gillar det, så finns det alltså människor som attraheras av varandra trots att de är av olika hudfärg. Konstigare än så är det inte.

Här är länken till filmen "Sex på kartan". Vill du se en bra sexualupplysningsfilm, så kolla gärna in den. Elin Grelsson recenserar annars mycket bra den filmen.

Uppdate: Kan ju nämna att filmen mestadels utspelar sig i ett klassrum, där ett par elever får vettig sexualundervisning.

4 kommentarer:

  1. Va irriterand idee kommentar va om hudfärgn, he e väl liiti feil sak ti koncentrer se på?

    /Cammi

    SvaraRadera
  2. Ja, jisses va he finns mang idioter tiid ut. Jag tycker he var ein bra film, en sån de sku kunna viis i skolorna.

    SvaraRadera
  3. såg den idag med Petra! helt bra faktiskt! :) fast ja fata itt metafåårerna naa :( fata too? (t.ex. då hans mustasch locka till sig henne, wtf lixom?)

    SvaraRadera
  4. Var mustaschen en metafååår?

    Men jo, bra film!

    SvaraRadera