måndag 7 februari 2011

Scandinavia and The World

Idag har jag upptäckt "Scandinavia and The World" eller SaTW. Helt sjukt roliga tecknade figurer, oftast då med och om de nordiska länderna (men även till exempel USA och Tyskland är ofta med.) Jag gillar speciellt Ålands och Sveriges secret realtionship och den lilla braten till finlandssvensk (förväxla dock inte the FennoSwede med skåningen. Olika personer, men likadana flaggor.)

Ja, för att kunna förstå det roliga i serierna så gäller det ju att kunna flaggor för att veta vem som är vem. Och besitta lite allmänbildning. Dock finns det alltid en förklaring längst ner om en fortfarande inte fattar. Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Är du på väg på sildemarkned på din header-bild?

    SvaraRadera
  2. Sv; Alkohol är INTE okej i Lchf, eftersom det innehåller sjukt mycket socker! Men det lider jag inte alls av, eftersom jag ändå nästan aldrig dricker ;)

    SvaraRadera
  3. Malin: Ja, haha det ser ju ut så. Dock var jag inte det den där dagen, tyvärr. ;)

    SvaraRadera