fredag 11 februari 2011

Tankesmedjan i P3

Jag är så glad att jag har hittat Tankesmedjan i P3. Det är absolut det bästa satirradioprogrammet jag någonsin har hört. Jag rekommenderar att ni börjar med att höra på denna radiokrönika, om politisk korrekthet. Det är orden jag har väntat på länge att få höra. Jag är så trött på gubbar (ja, min personliga erfarenhet är att det oftast är gubbar. Alternativt unga, arga män) som tjatar hela tiden att de blir tystade av PK-maffian, att man inte får säga vad man vill i dessa länder (japp, har sett dessa gubbar både i Danmark, Sverige och hemma i Finland.) och de inte fååår göra och säga en massa saker.

Jag kan endast hålla med Nanna Johansson när hon säger att 1) ni är inte underdogs, hur mycket ni än låtsas befinna er i en martyrposition och 2) det finns en massa andra saker ni inte fååår göra. Underbart citat av Johansson i krönikan, som jag också tycker sammanfattar dessa människor bra, grovt generaliserat givetvis: "Får jag inte säga cp-störda-blatte-hora, så är detta inte min revolution/tv-kväll/riksdagsgrupp." Kan påpekas att citatet "män är djur" som nämns i krönikan är från en dokumentär på 90-talet i Sverige, mycket omtalad.

Efter att ha hört den underbara krönikan, klicka er gärna vidare. Finns mycket material på deras hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar